homePROFILETAGBOARDCREDITStumblrtwitterfollow
Kawang kawangg
via Favim

Kawan? most people semua ada kawan, kawan baik, kawan tadika, kawan baru, kawan lama and lain lain. Siapa yang takde kawan? meh habaq mai. Kalau takde kawan, Ya Allah cemana nak hidup. Boleh imagine tak korang hidup seminggu takde kawan? memang boleh survive sebab still ada basic need, but i mean macam enjoy ke kita? happy ke kita? ceria ke hidup kita? For me, nope. Gila ke hape aku nak gelak dengan kakak aku je seminggu tu. heh

sooo, korang perasan tak kat twitter, facebook or wherever mesti ada yang or kita yang tweet/post kawan ni fake lah, kawan takde masa sedih lah, kawan ni tu lah , ini lah? semua negatif. Yes. Memang ada kawan macam tu, tapi korang pernah terfikir tak, korang ke one of kawan yang jenis korang cakap tu? Korang tweet "teringin nak ada kawan yang sentiasa ada masa sedih and......" tapi korang tak terfikir ke, korang ada ke tak masa kawan korang sedih? korang ada ke tak masa kawan korang need someone to talk? korang pernah terfikir tak apa kawan kau rasa bila kau tweet/post macam tu? Jangan pentingkan diri lah, memang kawan ni kengkadang takde masa kita sedih, stress or whatever, tapi fikir lah dia pon ada masalah sendiri, dia pon busy jugak, takkan 24 hours dengan kita. And kita pon ada ke untuk diorang? Kalau setakat berharap nak kawan yang terbaik, tapi diri sendiri pon tak jadi kawan yang baik, lupakan jelah.

Last, aku cakap bukan nak perli or kutuk sesiapa, the thing is aku sendiri terfikir. Sometime rasa macam Ya Allah I'm not a good friend. Aku ingat balik, aku ada ke untuk diorang, aku ada ke tolong diorang? Perasaan serba salah tu wujud bila aku terfikir pasal kawan ni.. tapi haihh :/

Btw, aku minta maaf for whatever I'd done to you guys, Aku nak minta maaf personally tapi nanti okay? :) Remember this, I love you guys more than anything, I'm not a good friend but all of you were there for me. I'm a human who keep making a lot of mistake. Forgive me. You guys are the best thing that ever be mine x



POSTED BY Hafiezah ON Friday, 4 April 2014 @ 20:12
back | all rights reserved desiree 2012 | forth